אנחנו גם פה

עץ שורשים משפחתי

בניית עץ משפחתי – הכנה

לפני הכל אנו רוצים לאסוף מידע על המשפחה לדורותיה, כמובן שזמן התחקיר והיקפו נובע  הינו נגזרת של כמה ברצוננו  להעמיק ולהרחיב את עץ השורשים המשפחתי לדורותיו.
אם נצא בהנחה שמטרת העץ היא ללכת כמה שיותר אחורה בעץ המשפחתי שלנו אז רצוי כמובן ללכת הכי רחוק שרק אפשר למקור הראשון, אם ישנו סבא רבא זה מבורך, אך אם לא לרדת משם בדרגות – סבא או סבתא כמובן, דוד או דודה מבוגרים וכו'.

איסוף חומר ומידע

יש לנסות לדלות מהמקור הראשון עד כמה הוא זוכר אחורה, חשוב לנסות לתעד שמות ושמות משפחה.  וכמובן תאריכי לידה. אם הולכים רחוק מידי לא תמיד נמצא תאריך לידה מדויק לכן, כדאי לנסות "לתארך" את זמן הלידה לפי מועדים מסויימים (חגים ידועים) או להשתמש בתאריכים מוכרים כמו: בסיבות מלחמת העולם הראשונה, לפני השבת השחורה וכו'... עוד דבר קטן אם כבר יש לכם שם ותאריך לידה משוער נסו להוסיף קצת עוד פרטים כגון מקצוע, מקום לידה, שנת עלייה לארץ אם יש וכו'.

מקורות מידע נוספים

אינטרנט: מאגר הידע עצום וענק באינטרנט קיים ובעזרת גוגל ניתן לחפש בקלות א נשים ואפילו משפחות שלמות, יכול להיות שמישהו כבר יצר פאזל משפחתי שמשלים או מתחבר לפאזל שלך. בנוסף ישנם מגוון רחב  של אתרים לבניית עצי שורשים משפחתיים, אלו הם אתרים יעודיים לעצי משפחות שם גם ניתן לבנות בצורה גראפית את העץ המשפחתי.
פייסבוק: הרשת החברתית אוצרת בתוכה מאגר עצום של ידע, תמונות. גם כאן  תוכל אולי למצוא קרובי משפחה רחוקים שיעזרו לך בהשלמת בניית העץ המשפחתי.מאגר בית התפוצות:  לבית התפוצות שבאוניברסיטת תל אביב שהפך למוזיאון "אנו" יש מאגר על קהילות יהודיות ברחבי העולם, המידע שם גדול ומפורט וכולל גם קהילות שכבר לא קיימות. פרטים נוספים על מאגר הקהילות תוכלו למצוא כאן.

המשך הדרך

לאחר שבניתם את עץ השורשים המשפחתי, תוכלו להעלות את התמונה ולשתף את משפחתכם דרך האינטרנט בתוצאה.
המלצה: אם כבר השקעתם בואו לבדוק כמה המשפחה שלכם מכירה את עצמה, הפכו את המידע שבעץ השורשים למשחק טריוויה מדליק ושלחו למשפחה.

עוד רעיונות למשחקים