אנחנו גם פה

10 משחקי חברה

עשרה משחקי חברה המתאימים למגוון אירועים: מיום גיבוש ועד מסיבה ביתית. חשוב לזכור שהצלחה של ערב חברה תלוי בחברי הקבוצה עצמה, ברמת ההיכרות שלהם בינם לבין עצמם. לכן חלק מהמשחקים מתאים לקבוצה שמכירה ומגובשת וחלקם מתאימים גם לקבוצה שזה עתה גובשה לה יחדיו. בהצלחה.

מגדל קלפים

פעילות משמיתית. חלקו את המשתתפים למספר קבוצות. כל קבוצה מקבלת מספר מסוים של קלפים. המטרה: על כל קבוצה לבנות מגדל מקלפים הגבוה ביותר תוך 5 דקות. בתום הזמן משתמשים בסרגל לבדוק איזה מבין המגדלים הוא הכי גבוה, כמובן שהמגדל הגבוה ביותר מזכה את הקבוצה שלו בניצחון במשחק.

ציור בדומינו

המטרה: לבנות את שביל הדומינו הכי ארוך ומפותל. המשתתפים מחולקים למספר קבוצות. כל קבוצה מקבלת מספר גדול של אבני דומינו ושטח סטרילי משלה. יש לדאוג שיה מרווחה בין השטחים של הקבוצות. על הקבוצה לבנות מסלול של אבני דומינו עומדות, כך שאם נפיל את הראשון הוא יפיל את כל המסלול. כמובן שאורך המסלול קובע, בנוסף חבר השופטים יכול להתרשם ולתת ניקוד לכמות הפיתולים, יצירתיות (מי שבונה גשרים למשל) וכדומה

משחק תנועה

מחלקים את המשתתפים לשתי קבוצות. כל פעם על המשתתפים להסתדר על פי חוקיות מסוימת שמבקש מארגן המשחק. הקבוצה שמסתדרת ראשונה היא המנצחת. רעיונות למשחק: להסתדר על פי גובה, מהנמוך לגבוה, להסתדר על פי גיל, סידור לפי מספר בני זוג שהיו בעבר ועוד... הרשו לעצמכם להיות יצירתיים. ,כמובן שזהו משחק חברה שמצריך קצת מרחב ומקום למרות שלעתים הקושי האתגרי גדל שמשחקי במשחק זה במרחב קטן.

כולם צריכים לעמוד

משחק תחרותי. חלק את המשתתפים והמשתתפות לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת נייר בגודל של מטר על מטר. כל חברי הקבוצה צריכים לעמוד על הנייר יחד מבלי לצאת את גבולות הנייר. (את הנייר אפשר להכין מחיבור של עיתונים). לאחר שכולם עמדו, הקטן את נייר העיתון של שתי הקבוצות, וכך חוזר חלילה, כל פעם הקטן עוד ועוד את גודל הנייר, אם מישהו מחברי הקבוצה יצא, נפל מהנייר אזי הקבוצה השנייה היא המנצחת.

משחק אתגרי

כל המשתתפים מתחלקים לזוגות. כל זוג יושב על הקרקע, גב אל גב כאשר הידיים מוטות אחורה ומשתלבות עם הידיים של בן הזוג. המטרה: להצליח להתרומם ולעמוד יחד ראשונים הם הזוג המנצח. כמובן שאסור להתיר את הקשר והחיבוק של הידיים ואין להשתמש בידיים כדי לקבל דחיפה מהקרקע.

משחק טריוויה

אחד ממשחקי חברה שמתאימים יותר לקבוצה מגובשת, בה החברים מכירים אחד את השני ניתן לשחק בטריוויה. נושא השאלות יהיה בעצם חברי וחברות הקבוצה לכן על מארגן האירוע יהיה לעשות תחקיר קצר ולהכין שאלות רצוי כמה שיותר שיכללו את כל חברי הקבוצה. ניתן לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות. לכל קבוצה תיתן שאלה ופרק זמן קצוב לענות. אם לא ענתה התור עובר לקבוצה השנייה. כמובן שכל תשובה נכונה מזכה בניקוד. חשוב כשכותבים את השאלות לכתוב מתוך התחשבות והכרה של חברי הקבוצה, המטרה ליהנות ולא להגיע למצב בה מישהו מהמשתתפים נעלב משאלה כזו או אחרת.
 ויש גם את הגרסה הסלולרית למשחק בה השאלות שלכם מופיעות בסלולר של האורחים שלכם - טריוויה אישית

זהה את התמונה – מי זה

משחק זה מצריך פעילות מקדימה. אסוף תמונות ילדות של משתתפי הקבוצה. השתמש בתירוצים שונים אם אתה נתקל בחשדנות מה. בנוסף אסוף עוד כל מיני תמונות ילדות של אנשים לא מוכרים מרחבי האינטרנט. בערב המשחק, הצג מול קהל המשתתפים את התמונות לפי סדר, כל תמונה הראה למשך כמה שניות לא יותר. על המשתתפים לזהות כמובן מיהו אותו אדם. כל ניחוש נכון מזכה בנקודה. כל טעות גורעת נקודה
המשך קריאה

איזה שיר זה? כוכב נולד של פעם

המשחק הזה מצריך ידע בסיסית בנגינה, לא חשוב איזה כלי. המשחק מאד פשוט מחלקים את המשתתפים לשתי קבוצות. על ידי הגרלה נבחרת מי מהקבוצות יתחילו במשחק. המשימה הראשונה של הקבוצה היא לשיר שיר עם מילה שבקשת. אם הצליחו המשימה עם אותה מילה עוברת לקבוצה השנייה. ברגע שקבוצה נכשלה אז הקבוצה המנצחת מקבלת רמז – שני תווים ראשונים משיר מוכר. (אפשר לנגן להם את התווים עם כל כלי נגינה). אם זיהו את השיר – ניצחו, אם לא ממשיכים לעוד סיבוב, המארגן מבקש שירים עם מילה מסוימת, הקבוצה המנצחת מקבלת בנוסף לשני התווים הראשונים עוד שני תווים. וכך העסק חוזר על עצמו עד אשר אחת מבין הקבוצות מצליחה לזהות את השיר.

משחק פשוט מצחיק

המשתתפים מתחלקים למספר קבוצות קטנות (4-5 משתתפים בכל קבוצה). כל קבוצה מקבלת קטע וידאו, סצנה מסרט מפורסם (רצוי ישראלי). כדי לראות את הקטעים ניתן לבקש מהמשתתפים לראות דרך הטלפונים הניידים שלהם. (אמור להיות לפחות אחד או אחת בכל קבוצה עם טלפון חכם).המטרה: לשחזר את הסצנה אחד לאחד. בשביל זה מוקדש לכל קבוצה 10 דקות וסט אביזרים. תוקם ועדת שופטים קטנה שתדרג את ההצגות לפי קטגוריות של נאמנות למקור, אמינות משחק, תוספות ייחודיות ועוד. כמובן שהקבוצה מציגה את הקטע שלה מול כל שאר הקבוצות.

בניית אותיות

משחק זה מצריך פעילות פיזית וגם מרחב פעולה המשתתפים מתחלקים לקבוצות קטנות של 3-4 אנשים. מארגן המשחק קורא בשם של אות. א' למשל, על כל קבוצה לבנות על הקרקע בשכיבה את האות המדוברת. הקבוצה שבנתה הכי מהר מקבלת את הניקוד. ניתן לשחק משחק זה גם בגרסה אחרת. במקום אותיות לבקש לבנות מילים אך במקום גוף האדם לבקש להשתמש בפרטי לבוש שונים.

משחק בונוס - טריוויה אישית

ידע כלליי, אתגרי זיכרון, משחקי מילים וחידות קלילות תמיד מהווים פעילות מעניינת ומושכת קהל. את כל אלו אפשר למצוא באפלקציית המשחקים שלנו - טריוויה אישית (למשתמשי אנדרואיד). רק נספר, שבקלות ניתן לקחת משחק אישי זה ולהפוך אותו למשחק קבוצתי. רעינות על קצה המזלג: קבוצה נגד קבוצה, מאחדים את הידע של מספר אנשים ומנסים להשיג תוצאה גבוה יותר. טורניר של כל המשתתפים מי משיג תוצאה טובה וכן הלאה... בקיצור, אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל אנחנו נוטים להמליץ בכל זאת...
להורדת האפלקציה טריוויה אישית לחצו כאן
לסיכום, מבחר רעיונות אלו מתאימים כמובן למפגשים חברתיים, ימי גיבוש או אפילו כשסתם משעמם, ההצלחה טמונה כמובן בקבוצה, בהרכבה ובגישה עימה היא מגיעה למשחק

עוד רעיונות למשחקים