אנחנו גם פה

עוד משחקי גיבוש

משחקים לקבוצה

5 משחקי גיבוש לקבוצות. משחקים שעוזרים לבנות ולגבש צוות או קבוצה על ידי שימוש במטרה משותפת, משימה קבוצתית, קצת תחרות, רוח יצירה ורצון ליהנות ממשחק. המשחקים והפעילות מובאת כאן בצורה הבסיסית ביותר. בעזרת כשרון היצירה שלכם והיכרותכם האישית עם הקבוצה תוכלו להתאים את המשחק לחברים שלכם בצורה הטובה ביותר.
רק זכרו: משחקי גיבוש נועדו לכיף והנאה, מהניסיון שלנו, קל מאד להתפתות ולהפוך את המשחקים לדידקטיים וטרחניים. אז שימו לב, שההנאה לא נפגמת.

בנייה קבוצתית

למשחק זה יש להכין גיגית מלאה במים, קשי שתייה, ניירות, דבק סלוטייפ ועוד כל מיני חומרים שלפי דעתכם יכולים לעזור בניית סירה קטנה. חלק את המשתתפים לקבוצות קטנות. כל קבוצה מקבלת את חומרי הבניה. על כל קבוצה לבנות בזמן קצוב סירה קטנה. הסירה צריכה לצוף על המים וגם על חברי הקבוצה להצליח להשיט את הסירה מצד אחד של הגיגית לצד השני בעזרת רוח (נשיפות).

כותבים את המציאות

גיזרו כותרות מעיתונים שונים ופזרו אותם ברחבי החדר (רצוי שהכותרות יהיו חיוביות). חלקו את המשתתפים לקבוצות . חלקו לכל קבוצה עט ודף. כעת על כל קבוצה להסתובב בחדר ולבחור שלוש גזרי כותרת עיתון. לאחר מכן ישבו יחד וימציאו כתבה מפוברקת שמתאימה לכותרת ובנוסף שהארגון שלכם הוא נושא הכתבה. לדוגמה כותרת שאומרת: "אחוזי אבטלה ירדו", והכתבה המפוברקת: הכל אודות לחברת א.א.א מנעולים שפתחו עוד 1000 מקומות עבודה חדשים לאנשים שהמנעול מצוי בכיסם...

לחצות את הנחל ביחד

חלק את המשתתפים לקבוצות. סמן בעזרת חבל קו התחלה ובמרחק 5 מטר ממנו סמן את קו הסוף (המרחק תלוי בך ואתה יכול לקבוע מרחק גדול יותר). כעת חלק לכל קבוצה מספר דפים 4A. מספר הדפים צריך להיות קטן באחד ממספר המשתתפים. מטרת המשחק: על כל קבוצה לנסות להגיע לקו הסיום מבלי לדרוך על הקרקע אלא רק על הדפים. תן לכל קבוצה כמה דקות לגבש אסטרטגיה והזנק אותם לדרך.

כל הבלונים באוויר

משחק גיבוש קבוצתי. חלק לכל משתתף בלון, ודאג לכך שתהייה חלוקה שווה בין צבעי הבלונים. מטרת המשחק: כל הבלונים חייבים להיות באוויר במשך שלוש דקות. אם בלון נגע בקרקע הקבוצה נפסלת. כמובן, אסור לתפוס ולהחזיק בבלון. לאחר שכולם ניפחו את הבלונים הוסף עוד 3 בלונים והזנק את המשתתפים. כדי להקשות ניתן להוסיף הגבלות שונות: מותר לגעת בבלונים רק עם הראש ועם הרגל, אסור שבלון צהוב יהיה ליד בלון אדום וכו'...

עוד רעיונות למשחקים