אנחנו גם פה

חמש רעיונות לבת-מצווה

חוגגים בת מצווה

כאן תוכלו למצוא רעיונות לבת מצווה שונים במקצת מהחגיגה המסורתית באולם שמחות. הרעיון הוא לתת דגש על שנת בת המצווה כשנת מעבר כאשר הפעילויות שתעברנה עם הבנות יהיו ערכיות, בעל משמעות ויהוו נקודת ציון בהתפתחותן של הבנות לנערות. מעבר לפעילות אישית במשפחה, רוב הרעיונות המובאים כאן מתייחסים לקבוצת בנות ואמהות. (כך אפשר לקבל יותר אינטראקציה והנאה וגם ההוזלה בעלויות). לרוב אלו יהיו קבוצת בנות מאותה הכיתה אך כמובן שכל אחת בהתאם לרצונה.

למען הקהילה

התנדבות. אין צורך להוסיף במילים על חשיבות ההתנדבות, ערך העזרה, הסולידריות החברתית ומה שזה גם תורם לאדם עצמו. בקלות תוכלו למצוא גוף שזקוק למתנדבים אם בצורה חד פעמית או רציפה במשך השנה. המגוון הוא גדול, ותמיד יהיו מי שישמחו לעזרתכם. אם אתם לא יודעים מהיכן להתחיל, עמותת רוח טובה מתמחה בשיוך מתנדבים למקומות שזקוקים להם.

סדנאות

כיום ישנם מבחר סדנאות שמועברות על ידי בעלי מקצוע ממרצים בתחום הפסיכולוגי, ועד מעברי סדנאות בריקוד, בישול, אומנות וכו'. החוויה המשותפת של אם ובת בכל אחת מהסדנאות האלו יכולה לזמן לכם חוויה מקרבת שבסופה אולי גם תצאו עם מוצר למזכרת. חשוב לציין שלא תמיד חייבים להשתמש בבעל מקצוע. אם יש אמהות או אבות בקבוצה שיש להם כשרון או התמחות שיכולים להעביר אותה לקבוצה זה יהיה זמן טוב לרתום אותו לפעילות.

ספורט נשי

משחק צוות
יציאה לצפייה בתחרות ספורט נשית: משחק כדורסל נשים, כדורגל, טניס. דווקא תחומים שהם פחות "נשיים" ופחות מפורסמים, רצוי מאד במידת האפשר לארגן שיחה עם השחקניות של אותו תחום, על ספורט נשי, התמודדות עם החברה וכו',שיחה כזו יכולה להוסיף זווית מעניינת וחדשה למתבגרת.

טיול משותף

יום טיול : חוויה מגבשת בטבע. יוצאים יחד לטיול, זה יכול להיות טיול חד פעמי או מפגש מתמשך פעם בחודש בו עושים קטע משביל ישראל. אפשר לכלול גם עמידה באתגרים ולתבל את הטיול או המסע תלוי בכם בפעילות אקסטרים שונות (סנפנילג קיאקים וכו,), יום טיול שכזה ששולף אתכם מהשגרה ומעמיד אתכם אחת ליד השניה במהלך כל היום יכול ליצור קרבה מסוג שעוד לא הכרתם).

אתגר שנתי

פעילות אישית, כל נערה בוחרת לה אתגר אחד שהייתה הרוצה להצליח בו במהלך השנה הקרובה. כמובן שהמדד להצלחה צריך להיות ראלי ולא משהו בלתי אפשרי. דוגמאות: ללמוד לנגן, לבשל, להגיע למקום מסויים, לצנוח, להופיע מול קהל וכו.

פעילות אם ובת

והנה עוד כמה רעיונות של פעילות אם ובת שאפשר לפתח גם לקבוצה שלמה:
  • להקליט שיר יחד: יכול לשמש כמזכרת ווקלית. ;לכתוב שיר יחד (כולל הלחנה) או להשתמש בלחן קיים של שיר מוער. ;ישנם מספיק אולפני הקלטות שישמחו להכין לכם פלייבק ולהקליט אתכם שרות יחד בקול פעמונים ;את "אמא אוי אמא חבקיני חזק...";
  • לבשל ולאפות ארוחה יחד. ארוחה שלמה של מנות ראשונות, עיקרית וקינוח. אפשר להכין את הארוחה לעצמכם או לבני משפחה וחברים אך הרעיון שתעבירו זמן יחד במטבח, וכך בין לכתוש, לתבלן ולחתוך תוכלו לגלות דבר או שניים על עצמכן.
  • להכין ספר אילו יוחסין:  תוך כדי התוודעות להיסטוריה המשפחתית יכולים לעלות סיפורים מהעבר שיספקו לכם עוד זויות חדשות של הכרות אחת עם ;השניה ("אמא, את בעצם שקרת לסבתא...") 


עוד רעיונות למשחקים