אנחנו גם פה

הפעלות ומשחקי ריקוד לבת מצווה

יש תקליטן ומוסיקה ורחבת ריקודים, ריקוד חופשי הוא הדרך לבטא עצמך בצורה הטובה ביותר , יחד עם זאת הפעלה דרך הריקוד יכולה להוסיף עניין לזמן הפיזוז על הרחבה בעיקר עם מדובר בחברי קבוצה שמכירים אחד את השני כמו בבת מצווה כיתתית. אז הנה אספנו לכם כמה משחקי ריקוד שיכולים לשמש כהפעלה לחגיגת בת מצווה שלכם...

רכבת:

הכי פשוט. ילדת בת המצווה היא הקטר המוביל את הרכבת. אחריה נעמדים הילדים בטור, כל ילד אוחז במותני הילד שלפניו וקדימה לדרך. שיר מתבקש למצב שכזה – רכבת לילה לקהיר של משינה. ניתן להוסיף אתגר לריקוד, לבקש מילדת בת המצווה לעבור דרך חישוקים, להסתובב במקום, להכין מסלול של סלאלום ועוד.

ריקוד שורות:

כל הרוקדים והרוקדות נעמדים בשורות מול הדי ג'י או ילדת בת המצווה שמכירה את צעדי הריקוד. ניתן לבחור בין ריקוד מוכר (לאטינוס לדוגמה) או ריקוד חדש בו ינסו הרוקדים לחקות את המדריך מולם. אפשר גם שילדת בת המצווה תכין מבעוד מועד צעדי ריקוד. בכל מקרה התוצאה מחשמלת ומהנה וגם לרוב אלו הם ריקודי שיא שמזרימים אנרגיה לרחבה.

שורה מול שורה:

כל הרוקדים מתחלקים לשתי קבוצות. שתי הקבוצות עומדות משני צידי הרחבה, אחת מול השניה. החלוקה יכולה להיות אקראית או לפי בנים-בנות, מבוגרים –ילדים וכו'. כעת על פי סימן ולפי תור, קבוצה אחת עומדת במקום בעוד רקדני הקבוצה השניה מתקרבים אליה בצעדי ריקוד. לאחר שהגיעו הם עושים עוד מספר צעדי ריקוד במקום וחוזרים למקומם, כמובן גם בצעדי ריקוד. אחר כך הקבוצה השניה מגיעה אליהם וחוזר חלילה.
כל הרוקדים מסתדרים במעגל, ילדת בת המצווה מתחילה לרקוד במרכזו ולאחר מכן מזמינה עוד 3 ילדים לפזז עימה במעגל. לאחר מכן היא חוזרת למעגל והילדים שהוזמנו ממשיכים לפזז עוד קצת ואז מזמינים ילדים חדשים למעגל והם כמובן חוזרים למקומם.

הפעלה מבלבלת:

כל הרקדנים נעמדים בשורה אחת. ילדת בת המצווה עומדת מולם. מסבירים להם את הכללים במהירות: הילדים צריכים להגיב לתנועות של ילדת בת המצווה.
יד למעלה - כולם צריכים לעשות סיבוב במקום.
יד למטה - קפיצה במקום + סלסול ידיים
כמובן שאתם מוזמנים להוסיף עוד כללים ואם זה לא היה מובן, מי שמתבלבל יוצא החוצה...

ריקוד הציפורים:

אין צורך להרחיב, כולם מכירים את תנועות הריקוד ואם לא עליכם ההורים להעביר את המוסרת לדור הצעיר, לתת דוגמה לרדת לרחבה ולהתחיל להזיז את הישבן...

לא לשכוח את הדי ג'י

פעילות ספורט לבת מצווה
כמובן שלתקליטן חשיבות בהובלת ריקודי מסיבת בת המצווה שלכן, לכן כדאי להכין אותו מראש אם אתם מתככנים הפעלות ריקוד שונות. כמו כן, לוודא שיש לו מבחר סגנונות ריקוד למשחקים השונים (היפ הופ, בלט, הורה, סגנון חופשי ןעוד)

אביזרים:

בחניות הזולות של השקל ניתן למצוא אביזרים נוצצים או זוהרים במחיר זול יחסית. אפשר לחלק לרקדנים תוך כדי המסיבה. אפשר להשתמש גם בתור תמריץ, כל אחד צריך לתת קטע של ריקוד כדי לקבל אביזר (צריך להיות רגישים לאלו שהבמה לא אהובת נפשם ולחלק גם למי שלא ממש רוקד) וכמובן, שימו את כלת המסיבה במרכז, ילדת בת המצווה היא זו שתחלק את האביזרים.



עוד רעיונות למשחקים