אנחנו גם פה

עוד ועוד רעיונות למשחקי חברה

עוד רעיונות למשחקי חברה

חשוב לציין שכל משחקי החברה והרעיונות המובאים כאן יכולים בקלות, עם ההתאמות המתאימות להתאים גם לילדים, נוער וכמובן כמשחק למבוגרים במסיבה או בכל אירוע חגיגי אחר.

מדבקות נסתרות

מתאים מיוחד לזמן המינגלינג או זמן הכנסת האורחים. המשחק  שובר את הקרח בדרך קצת אחרת יצרתית. כל אורח שבא מקבל סט של מדבקות בצבע מסוים. הרעיון פשוט: על כל אחד או אחת לנסות להדביק כמה שיותר מדבקות מהצבע שלו על אנשים אחרים מבלי שירגישו. העניין הזה מוסיף ריגוש, לזמן ההיכרות ומאפשר דרך בלתי אמצעית לחבר בין אנשים. דרך אגב, זה עובד מצויין גם עם ילדים. בכל מקרה, המנצחים הם אלו שהצליחו להדביק את מספר המדבקות הגדול ביותר בזמן המסיבה. 

מי שמסיר את הכובע אחרון

עוד משחק כניסה מתמשך שמחמם את האווירה בצורה חיובית. לפני משחק זה יש לארגן  כובעים לכל האורחים. עקרון המשחק פשוט. המארח חובש כובע. כל מי שמגיע לאירוע הגיבוש גם הוא חובש כובע. (מקבל אותו מהמארח). בשלב מסויים המארח  יוריד את הכובע בלי למשוך תשומת לב.  כל מי מהאורחים שקלט שהמארח הוריד את הכובע צריך גם להוריד בשקט גם את הכובע. כך לאט לאט, האורחים תוך כדי שיחה, אכילה או סתם בהייה מורידים את הכובעים שלראשם. כמובן מי שמפסיד הוא אותו אחד, האחרון או האחרונה שלא שמו לב לכך שאף אחד כרגע הוא בלי כובע והם היחידים שחובשים כובע לראשם.
משחקי חברה - כובעים

מי כתב את זה?

משחק שמגבש בצורה טובה כי הוא מאפשר להכיר את האחר בדרך יצירתית ומהנה.  הבסיס למשחק הוא שאלה אחת שנקבעת מראש. לדוגמה:  3 דברים שמעצבנים אותי,  3 מקומות בארץ שאני אוהב, 3 זמרים משמעותיים וכו'. למה כל דבר עם המספר 3? סתם כי בא לנו וזה מאפשר יותר חשיפה. בקיצור, לא חייבים. עכשיו, כל משתתף או משתתפת כותבים על דף את התשובות שלהם לשאלה ומכניסים לכובע או סיר. כעת כל שנותר זה לשלוף את הפתקים ולנסות לנחש מי כתב מה. אפשר ללמוד הרבה על אדם דרך משחק זה וזה גם פתח להיכרות לא רשמית אם האנשים. מומלץ.

אתגרים פשוטים למסיבה:

לפעמים לא צריך ללכת רחוק. מספיק לפתוח את אחת מהרשתות החברתיות, בעיקר טיקטוק ואנסטגרם כדי לגלות רעיונות חדשים למשחקים במסיבה שלכם. לדוגמה: 
  • מי שצוחק ראשון - מפסיד: עומד זוג פנים אל מול פנים או מספר אנשים במעגל. המאחר מספר בדיחות קרש. מי שצוחק מפסיד.
  • מחקים את המורה שלך מבית הספר: עונים על שאלה בעיניים עצומות. זוג משתתפים בעיניים מכוסות. נשאלת שאלה. כל משתתף צריך להחליט אם זה יותר מתאים לו או לחבר שלו. ומצביע בהתאם לכך עם האצבע שלו. שכולם חוץ מהמשתתפים רואים את התשובות שלהם. שאלה לדוגמה: מי יותר רגוע במהלך היום, מי יותר מצחיק, מי אוהב ימי גיבוש וכו'...
  • מי יצא לי? פותחים רשימת חברים של שני משתתפים. כל אחד מהם צריך לשלוח לחבר מספר 100 להם ברשת החברתית איזו שהיא הודעה מצחיקה. הראשון שקיבל תגובה בחזרה הוא המנצח. כמובן שאפשר לבחור בדרך אחרת את החברים לדוגמה: לפי שם שמתחיל באות מסויימת, או סתם לגלול בעיניים עצומות ולבחור חבר באופן שרירותי. 

מי כמוני?

למשחק יש גרסאות רבות והוא ידוע כמשחק חברה שתמיד מצליח. בעקרון אדם אחד עומד מול החבורה מצהיר הצהרה ושואל מי כמוני? לדוגמה: אני אוהב את הים.  מי כמוני? כל מי שגם אוהב את הים צריך להחליף מקום.  האחרון שלא מצא מקום לשבת כי הכל כבר תפוס שנשאר עומד במקום. ובעצם, תפקיד השואל עובר אליו. אנו מכירים את הבן אדם ומוצאים מי דומה לו בדרך של תנועה ויצירתיות.

עוד רעיונות למשחקים