אנחנו גם פה

משחקי חברה

הקדמה

רשימה של משחקי חברה, למפגשים חברתיים, ימי הולדת , יום גיבוש או אפילו למסיבת רווקות. בחלק מהמשחקים לא נדרשת הכנה, ובחלקם נדרשת הכנה קלה מראש. בכל מקרה כמובן שיש להתאים את המשחק לגיל המשתתפים, אופי המשתתפים וכו'

אינטואיציה קבוצתית

מטרת המשחק: להצליח לספור עד עשר.
אופן המשחק: יושבים במעגל, קובעים מראש את מי שמתחיל את המשחק, בדרך כלל זה המארגן. הוא קורא בקול את הספרה "אחת". מישהו מבין המשתתפים צריך להקריא את הספרה "שתיים" וכך הלאה בסדר עולה עד הספרה עשר. העניין הוא שאסור לתאם, כלומר כל אחד יכול לקרוא את הספרה ואם שתיים קראו יחד את אותה ספרה אז הקבוצה נכשלה ויש להתחיל את הספירה מהתחלה. אם הקבוצה ממש טובה, אפשר לשחק עם רמות הקושי ולהציב רף גבוהה יותר, למשל לספור עד שלושים.

משחק הדיבוב

מטרת המשחק: לדובב קטע וידאו בצורה מאולתרת
אופן המשחק: מושיבים את המשתתפים מול מסך טלוויזיה. מזמינים כמה משתתפים לדובב את הקטע שיוקרן על מסך הטלוויזיה ומפעילים את הקטע. כמובן, שהצלחת המשחק תלויה במקוריות ובכושר האלתור של משתתפי המשחק. לרוב, התוצאה יוצאת מצחיקה ומשעשעת. יש רק לדאוג להכין קטע שמזמין דיבוב מצחיק.

חידות הגיון

המטרה: לפתור את החידה אופן המשחק: הכינו מספר חידות הגיון, תוכלו למצוא כאלו במספר אתרים ברשת.
אזהרה: לא כולם אוהבים חידות כאלו וצריך קהל משתתפים מאד סבלן שמוכן "לשבור" קצת את הראש כדי להצליח להעביר ערב עם חידות שכאלו. כדי ליצור עניין אל תהפכו את התחרות לאישית אלא קבוצתית. חלקו את המשתתפים לכמה קבוצות כך שתהיה דינמיקה בינם לבין עצמם וסיעור מוחות שיוביל לפתרונות מהירים.

ארץ עיר

מטרת המשחק: לצבור את הניקוד הגבוהה ביותר 
אופן משחק: משחק ארץ עיר הידוע והטוב. כל קבוצה מקבלת דף נייר עליו מחולקות קטגוריות שונות. שחקן ראשון אומר א' בקול רם ובשקט מתחיל לעבור על אותיות האלף בית. שחקן שני אומר "סטופ" והשחקן הראשון מכריז על האות שנבחרה. כעת על הקבוצה למצוא ראשונה מילים לכל הקטגוריות שמתחילות באות שנבחרה. בסיום כל סיבוב יש סיכום נקודות. אם חסר לך קטגוריה אתה מקבל אפס. אם רשמת כמו קבוצה אחרת – 10 נקודות ואם אתה היחיד שרשמת את התשובה קיבלת 15 נקודות. כמובן שאפשר להוסיף קטגוריות חדשות בנוסף למסורתיות כמו: סדרת טלוויזיה, מפורסמים, מאכלים וכו'.

תחרות מצא את השיר

מטרת המשחק: למצוא שיר שפותח במילה שנבחרה
אופן המשחק: מכינים מראש פתקים עם מילים עליהם. מחלקים את המשתתפים לשני קבוצות. כל נציג של קבוצה לוקח פתק בתורו וקבוצתו חייבת תוך חצי דקה למצוא שיר שנפתח במילה. מצאו יותר מאד 
קיבלו יותר ניקוד. בגרסה אחרת המארגן אומר מילה ושתי הקבוצות מתחרות בינהן

תחרות מצא את השיר

ולסיום, משחק משעשע שתמיד מצליח להצחיק במסיבה. תולים בננה בין רגליו של המשתתף בעזרת חוט. כעת המשתתף או המשתתפת צריכים להצליח להעביר את הבננה בין שני תפוזים (כפי אפשר לראות בסרטון).הניסיונות כמו גם תנועותיו של המשתתף לא ישאירו אתכם אדישים.

עוד רעיונות למשחקים