אנחנו גם פה

סיפור הצלחה - איך הצלחנו להפוך מוצר רגיל לנחשק

סיפורי הצלחה - איך הצלחנו להגביר שימושים למוצר הכי רגיל שיש

איך גורמים לחברה ששולטת על 100% מהשוק להצליח למכור עוד מהמוצר הכי רגיל שיש?
מי לא מכיר את חברת מטולון, ענקית מפיות הנייר היפנית. החברה שולטת על כ-99 אחוז משוק מפיות השולחן ועל פניו לא נראה שיש לה מתחרה שיכול לאיים על שליטתה בשוק. אך שוק המפיות אכזרי משתנה בכל רגע, חברות קטנות הכלו נוגסות ברווחים שלה, ומטולון היפנית הבינו שהם הגיעו למבוי סתום. כמובן שהם פנו ראשית כל למשפעני רשת, ניסו ליצור מיזמים פורצי גבולות, שפכו כסף על שיווק ורעיונות מהפכניים אך שום דבר לא קרה, אנשים המשיכו להשתמש במפיות באותה תדירות. ואז הם פנו אלינו

איך אנחנו עובדים:

  • אנחנו נפגשים רק בחוץ בטבע
  • בפגישות שלנו אין מחשבים, מצגות טלפונים
  • אנחנו מכירים את המוצר והבעיה בפעם הראשונה בפגישה ולא עושים שום הכנה
  • אנחנו גאים ברעיונות שלנו

אז איך הצלחנו?

נחזור למטולון ישבנו בעגלת קפה במרחב הקסום של עמק האלה, היפנים ונציגם הישראלי סיפרו לנו את הסיפור. ישבנו בשקט חברי הצוות, אכלנו שקשוקה בנחת ולבסוף בקשנו מפית נייר אחת כדי לנגב את השיירים מהפנים. המנהל היפני שמח לשלוף מפית אחת, אני ניגבתי בה את פני, אחר כך פתחתי אותה לרווחה עם כל הכתמים ושאריות האוכל והגשתי לו אותה בחזרה. היפני לא יכל להסתיר את פניו המזועזעות.

בבקשה התעקשתי, פרשתי לרווחה את המפית מול עיניו, מה אתה רואה כאן?
לכלוכים וזוהמה הוא ענה.
טעות, תקנתי אותו יש כאן יצירת אומנות! שים לב לכתמים, לצבעים לקומבנציה. אני הרגע הכנתי לך יצירת אומנות סוריאליסטית!

איך אנחנו אוהבים לראות את הרגע הזה שלקוחות שלנו פתאום מבינים מה אנו רוצים, פניו אורו. בקשנו, שעל כל מפית מבית מטלון תהיה מצוירת מסגרת שחורה וכותרת מעליה יצירת האומנות שלי. ומכאן כולנו כבר מכירים את ההמשך אנשים החלו לצרוך מפיות בכמויות, כל סועד הפך פתאום לאומן כתמים ייחודי, אנשים החלו לשמור את המפיות ולא לזרוק, יש שהגדילו , מסגרו ותלו על קירות ביצתם.

רעיון קטן ושנוי נקודת המבט - זו ההצלחה שלנו ואנו גאים בה!

מורה בכיתהמפית אומנותית סיפור הצלחה ממפית ליצירת אומנות

עוד רעיונות למשחקים