אנחנו גם פה

עוד משחקי חברה

משחקי חברה למבוגרים

מחפשים משחקי חברה? כלל ראשון: משחקים של ילדים יכולים להתאים גם למבוגרים בהתאמה קלילה ואם רק נרשה לעצמנו קצת להשטות ולשחרר את מה שחושבים עלינו. בכל מקרה כדי להגדיל את מאגר הרעיונות של משחקים  קבצנו כאן עשרה משחקי חברה שיכולים להתאים לקבוצה במסיבה, יום הולדת, יום גיבוש או כל אירוע חברתי אחר.

משחק המילה החסרה:

בעל החגיגה או המארגן בוחרים 20 שירים. לוקחים רק את הפזמון של השירים. ועורכים דיסק עם רצועות של הפזמונים. במהלך המסיבה משמיעים את הפזמון אבל בלי המילה האחרונה. על המשתתפים כל אחד בתורו, לזהות מהי המילה האחרונה של השיר. כמובן שזיהוי נכון מוסיף נקודות. אפשר להפוך את המשחק גם לתחרות בין שתי קבוצות. המשחק מזמן מצבים משעשעים בעיקר נוכח כושר ההמצאה היצירתי של אנשים שלא זוכרים את המילה האחרונה.

גילוח בלונים:

משחק של רגישות ומוטוריקה עדינה. המשתתפים מחולקים לזוגות. רצוי שכל זוג יהיה מורכב מגבר ואישה. הגבר מקבל לידיו בלון מנופח וממלא אותו בקצף גילוח. כעת על האישה להתחיל ל"גלח" את קצף הגילוח מהבלון מבלי לפוצץ אותו. כמובן שהזוג שסיים ראשון את הגילוח של הבלון הוא הזוג המנצח. המשחק בליווי מוסיקה קצבית, פיצוצי בלון מידי פעם ותגובות הבהלה של המפוצץ יכולים ליצור אווירה חיובית בקהל.

תחרות סחיבת פרי:

משחק נוסח משימה של הישרדות.  על הרצפה מפזרים הרבה תפוזים. בוחרים שלושה מתחרים או מתחרות. על המשתתפים לנסות בפעם אחת להצליח להביא כמה שיותר תפוזים לסלסלה שנמצאת מרחק 20 מטר מהם מבלי להשתמש בשקית או כלי להכלה. רק עם הגוף (ידיים, פה , רגליים וכדומה ושימוש בבגדים, מותר למלא כיסים, להכניס בתוך המכנס או החולצה. היצירתיות של אנשים בשילוב עם הרצון לנצח את המשחק תצליח להפתיע אתכם. 

נחשו מי אני?

משחק נחמד, מתאים לקבוצה פחות גובשת ויכול לשמש כמשחק "שובר קרח" ומנעים את האווירה. מכינים פתקים מבעוד מועד עם שמות של דמויות ידועות כמספר המשתתפים. לכל משתתף או משתתפת מדביקים על הגב את שם הדמות מבלי שיוכל לראות אותה. כעת תוך כדי שיחות קלילות בסלון עם שאר החברים לקבוצה צריך המשתתף להבין איזו דמות הוא בעצם.  החוק: מותר לשאול הכל פרט כמובן לשאלה מי אני או מה כתוב לי על הגב...

משחקים עם סוכריות טופי

הגרסה של הילדים מספרת על סוכריות טופי שהוחבאה בקערה של קמח. על הילד היה למצוא את הסוכרייה כאשר אסור להשתמש בידיים, מה כמובן שמביא את הילדים לחפור בעזרת הפה בקמח התפל עד למציאת הסוכרייה הנכספת, בגרסה למבוגרים הסוכרייה יכולה להיות דובדבן, טבלית שוקולד או להישאר סוכריית טופי. אך במקום הקמח רצוי להשתמש בקצפת מתוקה, זה יותר טעים ומצטלם טוב יותר בתמונות...

משחק המישוש:

משחק לקבוצה שמכירה את עצמה ולא תהיה מובכת מכך: בוחרים שתי מתחרים שישבו על כיסאות, קושרים להם מטפחת סביב העיניים כדי שלא יוכלו לראות, חשוב לוודא שהם באמת לא רואים, כי הצלחת המשחק תלויה בכך. כעת שאר המשתתפים עוברים לפי התור על פניהם ונותנים לכל אחד לממש את היד שלהם.  מי מהמתחרים שזיהה את האיש הנכון קיבל עשר נקודות. אחר כך איש אחר מהקבוצה מגיע למישוש היד... המנצח כמובן הוא זה שצבר את הניקוד הגבוהה ביותר בסוף המשחק.

תפוס את הדף:

משחק שמתאים גם לישיבה סביב שולחן כשמחכים לאוכל. שים צלחת עם הרבה דפים קטנים חתוכים. כל משתתף מקבלי קש שתייה, כעת, על המתחרים לאסוף כמה שיותר דפים ולהניח אותם אצלם בצלחת. כמובן שאסור להשתמש בידיים, כדי לאסוף את הדפים צריכים להצמיד את הקש לחתיכת הדף, ולהפעיל את פעולת היניקה שתצמיד את הדף לקש עד העברתו לצלחת. אם נפל הדף בדרך לצלחת, יחזיר המשתתף את הדף חזרה למקומו ולא יקבל עליה ניקוד. המנצח או המנצחת הם כמובן אלו שהצליחו לאסוף הכי הרבה דפים.

תעביר את התפוח

מחלקים את כל המשתתפים לשתי קבוצות. כל קבוצה עומד בשורה. השורות עומדות זה מול זו. כל ראש קבוצה (הראשון שעומד בשורה) מקבל תפוח (לא חשוב איזה צבע התפוח...) בהישמע האות צריכים להעביר את התפוח בין חברי הקבוצה, המטרה שהתפוח יגיע ראשון לאיש האחרון בקבוצה. אך כדי להקשות על העניינים ולהפוך את המשחק למאתגר  אסור להשתמש בידיים, את התפוח מותר לתפוס רק בעזרת הצוואר וכך הוא גם אמור לעבור למתחרה הבא, מצוואר לצוואר. מנצחים אלו שהצליחו להעביר את התפוח לסוף השורה מבלי שייפול.

מה ציירת?

מחלקים את על המשתתפים והמשתתפות לזוגות ומבקשים מהם לשבת על הרצפה בצורה של גב אל גב.  כעת, אחד מבני הזוג מקבל ציור שהוכן מבעוד מועד. הציורים צריכים להיות פשוטים: בית עם גינה, מטוס, פיל, מגלשה. עכשיו מי שקיבל את הציור צריך להנחות את בן הזוג שלו, שלא ראה את הציור מה לצייר. כמובן שאסור לו לומר לצייר פיל, אלא הוא צריך להגיד לו" קו ישר, חצי עיגול" וכו'. המרחק בין הציור המקורי לתוצאה יכול להיות מאד משעשע. אפשר להכין אחר כל תערוכה מיצירות המשתתפים.

משחק טריוויה

משחק שמתאים לקבוצה מגובשת שמכירה אחד את השנייה. יושבים וכותבים שאלות על כל חברי הקבוצה, רצוי שאלות מלאות הומור ומצחיקות, לכל שאלה כותבים ארבע אפשריות של תשובות כאשר תשובה אחת נכונה ושלוש שגויות. מזמנים את המשחק "טריוויה אישית", מזינים את השאלות למערכת ומחילים לשחק דרך הטלפונים הניידים (צריך טלפונים עם גלישה לאינטרנט). המנצח כמובן הוא זה שהצליח להגיע לניקוד הכי גבוה.

סיכום:

תרשו לעצמכם להיות יצרתיים, כל משחק שמופיע פה יכול לקבל גרסה משלכם בהתאמה לקבוצה שלכם שאתם בעצם מכירים הכי טוב.

עוד רעיונות למשחקים