אנחנו גם פה

משחקים והפעלות למפגש משפחתי

כל המשפחה נפגשת

אז מישהו במשפחה החליט שחייבים להיפגש. בין אם זה מפגש של כוס קפה ועוגה או ארוחה מושקעת יותר, משחקים משפחתיים יכולים להוסיף עניין והנאה למפגש שבו נפגשים כמה דורות יחד. הפעלות אלו פשוטות וקלות להכנה אז  תרשו  לעצמכם להפתיע את המשפחה שלכם- מהסבא והסבתא ועד אחרון הנכדים וליהנות מכמה משחקים מאתגרים שסובבים סביב המשפחה שלכם.

את מי תתפוס המצלמה?

רולטת מצלמות. קח מצלמה דיגיטלית שזמינה בכל מקום, ואם לא אז השתמשו בטלפון נייד של אחד מבני המשפחה. כוונו את הטלפון לצילום עצמי. עמדו במעגל, העבירו את המצלמה אחד לשני כאשר כל אחד שמקבל את המצלמה לידיו צריך לכוון אותה אליו (צילום עצמי) למשך שנייה אחת ומיד להעביר לבא אחריו. האדם שהמצלמה צילמה אותו הפסיד וכעת הוא צריך לעשות משהו שנקבע מראש, זה יכול להיות הקראת ברכה לסבא ליום הולדת שלו או לעשות סתם משהו טיפשי ובלתי מזיק.

מי זה מי- משחק תמונות משפחתיות

במשחק זה נדרשת מכם השקעה מקדימה. בקשו ואספו מכל באי המשפחה תמונות ילדות שלהם, גם כאשר הם בתקופת הינקות אבל גם בתור ילדים. בערב האירוע חלק את התמונות למשתתפים, או שהצג תמונה בנפרד (אפשר להקרין את התמונות על מסך) בקש מהמשפחה  לזהות מי זה כל אחד מהאנשים והילדים המופיעים בתמונות. כמובן שכל תשובה נכונה מזכה בניקוד, והזוכה הוא בעל הניקוד הגבוהה ביותר.

בינגו משפחתי

כן, זה נשמע אולי משחק של מבוגרים  קצת אבל ברגע שהוא מתחיל המתח והאדרנלין עולים והוא מצליח לסחוב את כולם, גם את הצעירים וגם את המבוגרים שבמשפחה. אפשר לקנות כרטיסיות בינגו או להדפיס. ולהגרלה אפשר להכין 100 פתקי נייר מקופלים בתוך כובע ולשלף אחד אחד. תוספת משפחתית במקום מספרים ניתן לרשום שמות אנשים המשפחה. אם כך צריך להכין גם את הלוחות בהתאם. ולמי שלא מכיר: בניגו בגרסה הבסיסית שלו: כל משתתף מקבל לוח עליו רשומים 9 מספרים. מארגן המשחק שולף בהגרלה מידי מספרים ומקריא. מי שיש לו בלוח מספר שיצא בהגרלה מסמן את אותו המספר. מי שהצליח ליצור שורה או טור של מספרים צועק "בינגו" וזוכה בפרס. ניתן גם להתחרות על כל הלוח, מי שמסיים את כל הלוח מנצח.

סקר המשפחה הגדול

סקר משפחתי. מכינים 10 שאלות בנוגע לכל תחומי החיים: זמר אהוב, מאכל אהוב, הקטע הכי מצחיק במשפחה, החג האהוב במשפחה וכדומה, לכל שאלה רק 2 אפשרויות של תשובה.  מארגן האירוע מעביר את השאלון בתחילת  הערב בין כולם. ורק הוא אוסף את הדפים ומחשב את התוצאות הסופיות לכל שאלה. כעת, מחלקים לכל משתתף כרטיס שצד אחד שלו צבוע ירוק והצד השני צבוע אדום. מארגן הערב המשפחתי עומד מול כולם ומקריא את השאלה הראשונה. עכשיו המארגן מבקש ממי שחושב שרוב המשפחה בחרה בתשובה א' להצביע עם הצד הירוק של הכרטיס ומי שחושב שרוב המשפחה בחרו באפשרות השניה להצביע עם הכרטיס על הצד האדום. רק אחרי שכולם הצביעו מגלה מארגן הערב המשפחתי את התשובה שנבחרה על ידי הרוב. ומי שצדק מקבל כמובן נקודה.

טריוויה משפחתית - טריוויה אישית

המשחק המוכר, טריוויה מעודכן לזמננו. מחברים שאלות טריוויה על כל המשפחה , מזמינים את המשחק, כולם עונים על השאלות דרך הטלפון הנייד שלהם, ובודקים מיהו או מיהי שמכיר הכי טוב את המשפחה.

עוד רעיונות למשחקים