אנחנו גם פה

משחקי גיבוש

מכירים על דרך המשחק

9 רעיונות למשחקי גיבוש של עבודת צוות. משחקים פשוטים שמאפשרים לעובדים להכיר קצת אחד את השני בצורה פחות רשמית, להשתחרר ולעמוד באתגרים משעשעים ומהנים יחד.  על דרך משחקי חברה אלו, שלא מצריכים הכנה מורכבת אפשר להעביר ערב לעובדים או אפילו להשתמש בהם בהפסקת צהריים כתרגילים משחררים ומעוררים.

מה מעצבן אותך?

כל משתתף או משתתפת בקבוצה הראשונה מקבלים 3 פתקי נייר לבן. המשתתפים מתבקשים לרשום:
  • על הנייר הראשון: מה מעצבן אותי.
  • על הפתק שני: מה אני רוצה ללמוד
  • ועל הפתק השלישי: מה מצחיק אותי
לאחר שסיימו מקפלים חברי הקבוצה הראשונה את הפתקים שלהם לכדורים קטנים, מכניסים לקופסה ומערבבים. כעת הקופסה עוברת לחברי הקבוצה השנייה.  כל אחד מחברי הקבוצה השניה מוציא פתק אחד, קורא את שכתוב בו ואומר למי לפי דעתו הפתק שייך. זוהי דרך חביבה להכיר אחד את השני. כמובן שלאחר סיום הקבוצות מתחלפות כך שלכל אחד יש את ההזדמנות לכתוב קצת על עצמו.

מה קרה ב 1995?

משחק גיבוש לזוגות. הכן מספר פתקים עליהם רשומות שנים שונות (1995, 2001 וכן הלאה). ;לכל שנה הכן שני פתקים. חלק לכל משתתף בצורה אקראית פתק.  לאחר שכולם קיבלו בקש מכל אחד מהעובדים למצוא את בן הזוג עם שנה דומה. בקש מהם לחלוק זיכרון אחד משמעותי מאותה שנה.

גיבוש מקורי

כל קבוצה מקבלת סט של דברים זהים ומוזרים: ידית של דלת, נייר מקומט, חולצה חצי גזורה - ככל העולה על דמיונכם, כמה שיותר מוזר ובלתי שמיש בחיי יום יום יותר טוב. כעת בזמן מוגדר של חמש דקות כל קבוצה צריכה לחשוב על משהו שימושי שאפשר לעשות עם החפץ על אי בודד. צוות שופטים יקבע את רמת המקוריות כמו הפונקציונליות של הרעיונות. וינקד בהתאם. מובן שהקבוצה בעלת הניקוד הגבוהה ביותר זוכה במשחק ומקבלת במתנה את כל החפצים חסרי השימוש.

הכותרת של העיתון

מתאים לקבוצות קטנות עד 10 אנשים. הכן עיתונים שונים. בקש מהעובדים להתחיל לדפדף בעיתונים מבלי להביט בהם. (שיעצמו את העיניים או יסתכלו לכיוון אחר), בשלב מסוים שאתה מחליט עליו צעק "עצור".  כעת, בקש מכל עובד להקריא את הכותרת שקיבל באותו עמוד ולנסות להסביר איך זה מתקשר לעבודה או לצוות ולחברים.

מי יכול לזמם את השיר?

משחק שנשמע פשוט אבל מבלבל ויכול להוציא מהדעת. כל משתתף מקבל דף עם מילות שיר ומתבקש לשיר אותו. האתגר: להצליח לזמזם כולם יחד את השיר ולא להתבלבל ובנוסף למצוא עוד מישהו שמזמם את השיר שלך. (כל שיר מחולק פעמיים מבלי שידעו למי)
המשך קריאה

משימות אתגר קצרות על זמן

כל מני משימות גיבוש פשוטות. מארגן המשחקים ישתמש בשעון עצר (סטופר) כדי למדוד זמנים ולוודא שהקבוצה עומדת באתגר בזמן שהוקצב לה. המשימות לרוב גופניות אך דרכם ניתן ללמוד ולהכיר את החברים לעבודה בדרך מעניינת. רעיונות למשימות:
  • להסתדר לפי גובה – מהנמוך לגבוהה
  • להסתדר לפי מקום מגורים מהדרום לצפון
  • להסתדר לפי גודל נעל
  • להסתדר לפי שנות ותק בעבודה
המשך קריאה

כל אחד שומע משהו אחר

המנחה יחלק לכל משתתף או משתתפת דף ועפרון לציור. המנחה יתאר תמונה (חוף ים, רחוב וכו') אך לא ינקוט בשמות אלא יתאר בצורה הנדסית (קו ישר, משולש מעל, מתח ריבוע). המשתתפים ינסו לצייר את התמונה לפי תיאוריו. בסוף חושפים כל אחד את הציור שלו ומגלים כמה מפליא שכל אחד מפרש דברים בצורה שונה ולכל אחד ראייה אחרת.

להגיע ראשונים

משחק אסטרטגיה. חלק את העובדים לשתי קבוצות קבע קו סיום וקו התחלה. כל קבוצה מקבלת חמשה ריבועי קרטון בגודל (30 על 30 ס"מ) המטרה: להגיע לקו הסיום ראשונים כאשר להגיע ראשונים נחשב רק כאשר כל חברי הקבוצה עברו את קו הסיום. החוקים: ניתן להתקדם ולדרוך רק על חמשת ריבועי הקרטון שהקבוצה קיבלה. לכל קבוצה  מחלקים ריבוע אחד פחות ממספר חברי הקבוצה. תן לכל קבוצה 2 דקות לגבש אסטרטגיה והזנק אותם לדרכם.

כמה זה ביחד?

חלק את המשתתפים למספר קבוצות קטנות. כל קבוצה מקבלת חתיכת קרטון בגודל של 60 על 60 ס"מ
המטרה: כמה שיותר אנשים שיצליחו לעמוד על הקרטון יחד למשך 5 שניות לפחות צפו להפתעות. יש להיות רגישים אם ישנם אנשים שאולי מגע צפוף יכול לעורר אי נוחות.

עוד רעיונות למשחקים