אנחנו גם פה

משחקי גיבוש קלילים ללא הכנה מוקדמת

גיבוש לצוות על הדרך

יושבים כל הצוות סביב שולחן בישיבה או בארוחת צוהריים, מדברים קצת מתווכחים קצת ופתאום שתיקה. לא שתיקה מביכה פשוט סתם שתיקה בזמן שמחפשים נושא לדיבור. מה יותר מעניין במצב כזה מלהכיר ולהתגבש אחד עם השניה? אז הנה כמה רעיונות שיכולים לגרום לכם לחייך ולהכיר את חבריך לצוות מזווית חדשה ואחרת. לא צריך הכנה, לא צריך אביזרים מורכבים רק רצון להיפתח, להכיר ולהינות.

מה הקשר?

למשחק המגבש הזה נבחרים שני משתתפים בצורה עצמאית. הם צריכים למצוא תוך 5 דקות את הקשר בינהם. זה יכול להיות אותה עיר שנולדו בה, אותו שם של אב, אותו תחביב וכו'. הבנתם את הרעיון. העניין שדרך משחק חביב ומסקרן לומדים  ומגלים גם דברים קצת פחות רשמיים אחד על השני בצוות

מי זוכר מה?

כל זוג משתתפים מסתובב גב אל גב. כל אחד מהמשתתפים מתבקש בתורו לתאר את החזות של המשתתף האחר לפי שאלות מנחות של שאר חברי הקבוצה. שאלות בסגנון:  מה צבע השיער, מה צבע העיניים, או כל שאלה  אחרת שנוגעת לחזות של המשתתף השני. אפשר להכריז על ניצחון למשתתף שזכר יותר פרטים ואפשר סתם לתת לשני המשתתפים האמיצים או האמיצות פרס סמלי

משחק האות הראשונה

כל משתתף רושם את האות הראשונה של תחביב שלו על פתק ומכניס לתיבה. לאחר מכן, כאשר כל הצוות יושבים יחדיו, מוצאים כל פתק. מנסים לנחש לפי האות הראשונה מהו התחביב המסתורי. מניסיון שלנו, הרבה פעמים המשחק הזה מזמן רגעים לא מבוטלים שדל צחוק בריא.

משחק חמש אצבעות – או אף פעם לא...

כל המשתתפים ישובים כאשר אחת הידיים מושטת קדימה וכף היד פתוחה.  המשתתף הנבחר  אומר מה הוא אף פעם לא עשה בחייו, בסגנון: מעולם לא הייתי בחו"ל, מעולם לא קפצתי ממטוס, מעולם לא יצאתי עם חבר נמוך יותר ממני...) בהתאם לכך המשתתפים האחרים אמורים לקפל אצבע אחת אם הם כן חוו או עשו את הדבר שהמשתתף הנבחר לא עשה. זה הרגע להזכיר  שהמשחק מבוסס על אמון. בקיצור, מגלים דברים מצחיקים. המנצח הוא זה כמובן שקיפל את כל האצבעות ראשון או שאפשר לראות בו גם המפסיד, לפי החלטתכם.

הסרט שלנו מגבש את כולנו

המשתתפים מתחלקים לקבוצות קטנות. כל קבוצה מקבלת דף ועט. המשימה פשוטה, הקבוצה צריכה להכין כרזה לסרט בדיוני, שכוכבי הסרט הם כמובן חברי הקבוצה. לכרזה חייב להיות שם הסרט, תיאור קצר של הסרט. שמות הכוכבים והתפקיד שלהם בסרט. ובנוסף בכרזה צריכים להופיע 3 "ביקורות" על הסרט. הנאה מובטחת ליצירתיים שבינכם.  

מי יודע לדובב?

פעם זה היה מול הטלווזיה. היום יש טלפון. אחד מחברי הצוות מנדב את המכשיר הנייד שלו, מריץ סרטון מהיוטיוב או מכל רשת מדיה אחרת וכמובן הכי חשוב, משתיק את הקול של הסרטון. על חברי הצוות הנותרים לנסות לדובב את הדמויות שמופיעות בסרטון. רצוי דרך אגב, לבחור סרטונים מקטעים של סדרות דרמטיות שהמשחק שם מאוד מוקצן. 

עוד רעיונות למשחקים